A Day Trip to Murano and Burano | Viaje de Un Día a Murano y Burano

Hi Everybody!

During our trip to Venice, we decided to spend a day visiting Murano and Burano. Murano is located one mile north of Venice and is an island connected by bridges in the Venetian Lagoon in northern Italy. It’s famous for its glassmaking.

MURANO

HOW TO GET THERE

Our hotel in Venice offered a watertaxi from our hotel to Murano. However, you can take the vaporetto from Fondamente Nove, San Zaccaria or the Piazzale Roma. The ride from Venice to Murano is not that long, but if you also visit Burano, like we did, then your trip back to Venice will be over an hour.

WHAT TO DO

As I said, Murano is know for its glass making. We visited the Original Murano Glass OMG® Factory & Showroom. We saw a glass blowing demonstration and visited the art gallery show room. This place is absolutely incredible. The glass pieces created by glass blowing masters are delightful and also very expensive.

We also visited the Murano Glass Museum. A museum dedicated to the history of glass. The collection of the museum is one of the most complete in the world, and it ranges from antiquity to 20th century works.

Also, Murano has beautiful canals that connect the town. We walked the cute streets while we stopped to window shop the glass stores and bought some souvenirs.

BURANO

HOW TO GET THERE

From Murano, we took the vaporetto to visit Burano, an island 11 miles away from Murano.

Burano is one of the most colorful islands I have ever seen. The island is covered with colorfully painted houses.

It used to be a fisherman’s island. Burano was known for its production of handmade lace, but today its main economy is tourism.WHAT TO DO

We had lunch at one of the little restaurants located on the canals, and finished our tour by visiting the main piazza and colorful corridors. It was an awesome day.

We took the vaporetto to return to Venice and continued with our adventure… a Gondola ride. Check with my post on Venice for more details!

Thanks for following me, and remember, be happy!

With love,

¡Hola a todos!

Durante nuestro viaje a Venecia, decidimos pasar un día visitando Murano y Burano. Murano se encuentra a una milla al norte de Venecia y es una isla conectada por puentes sobre la laguna veneciana en el norte de Italia. Es famoso por su fabricación de vidrio.

MURANO

CÓMO LLEGAR ALLÁ

Nuestro hotel en Venecia ofrecía un taxi acuático desde nuestro hotel a Murano. Sin embargo, puede tomar el vaporetto de Fondamente Nove, San Zaccaria o Piazzale Roma. El viaje de Venecia a Murano no es tan largo, pero si también visitas Burano, como hicimos nosotros, tu viaje de regreso a Venecia durará más de una hora.

QUÉ HACER

Como dije, Murano es conocido por su fabricación de vidrio. Visitamos la fábrica y sala de exposición Original Murano Glass OMG®. Vimos una demostración de soplado de vidrio y visitamos la sala de exposiciones de la galería de arte. Este lugar es absolutamente increíble. Las piezas de vidrio creadas por maestros sopladores de vidrio son hermosas y también muy caras.

También visitamos el Museo de Vidrio de Murano. Un museo dedicado a la historia del vidrio. La colección del museo es una de las más completas del mundo, y abarca desde la antigüedad hasta las obras del siglo XX.

Además, Murano tiene hermosos canales que conectan la ciudad. Caminamos por las lindas calles mientras nos detuvimos para ver escaparates en las tiendas de vidrio y comprar algunos recuerdos.

BURANO

CÓMO LLEGAR ALLÁ

Desde Murano, tomamos el vaporetto para visitar Burano, una isla a once millas de Murano.

Burano es una de las islas más coloridas que he visto en mi vida. La isla está cubierta de casas pintadas de colores.

Solía ​​ser una isla de pescadores y era conocido por su producción de encaje hecho a mano. Hoy su principal economía es el turismo.

QUÉ HACER

Almorzamos en uno de los pequeños restaurantes ubicados en los canales, y terminamos nuestro recorrido visitando la plaza principal y los coloridos corredores. Fue un día increíble.Tomamos el vaporetto para regresar a Venecia y continuamos con nuestra aventura … un paseo en góndola. ¡Checa mi publicación sobre Venecia para más detalles!

Gracias por seguirme, y recuerden, ¡Sé feliz!